Dejlig onsdag på Sølund

Onsdag den 10 juni 2026 var jeg på Sølund musik Festival sammen med min mor. Det var en rigtig god festival og vi havde begge to en rigtig god dag og aften, hvor vi fik hørt en masse god musik. Da vi kom op til indgangen viste vi vores billetter til Sølund festival og så fik vi et lilla armbånd på hvor der stod Sølund festival og noget tekst og så stod der også Onsdag på så de kunne se at det var for den dag. Efter det gik vi over i Handi pressen og fandt Peter Pedersen fra Handipressen og så fik jeg mit pressekort så jeg kunne se, hvornår jeg skulle lave de to interview. 

Vi startede med at høre Luftens Helte på den store scene. Det er et band, som kun synger Disney sange. Efter det gik vi ind til Handi Presse, hvor jeg lavede et interview med sangeren Mads Langer inden hans koncert. Det gik rigtig godt med interviewet. 

Efter interviewet gik vi op til den store scene, hvor vi hørte Mads Langers koncert. Jeg synes, at det var lidt sjovt, at de sange, jeg havde spurgt ham om i interviewet, var sange som han også sang til sin koncert. Det var en rigtig god koncert, som Mads Langer gav. 

Efter at han var blevet interviewet af mig, skulle han lave en videohilsen til sine fans og til Handi Pressen. I starten af den video nævner han mig, og det synes jeg er ret sejt. 

På pladsen på Sølund var der også nogle forskellige slags boder. Der var blandt andet en bod, hvor man kunne lave sin helt egen sang. Det gjorde jeg. 

Jeg lavede en sang som hedder Mosters sang, som er til min niece Agnes og min nevø Benjamin. Den blev rigtig god, og jeg glæder mig meget til, at de skal høre den. 

Jeg hørte også nogle brugerbands og lidt af Sussi og drengene. Jeg hørte også Mathilde Falch og så hørte jeg også en rigtig god koncert med Queen Machine. 

Dem fik jeg også lavet et rigtig godt interview med. Og under interviewet sad jeg ved siden af forsangeren i Queen Machine som hedder Bjarke. Det synes jeg også er meget sejt.

 

Til Queen Machine koncerten fik forsangeren øje på mig og smilede og vinkede til mig. Det blev jeg lidt stolt af. 

Jeg var også sammen med en rigtig sød klovn som hedder Luni. Jeg var også sammen med min gode ven og kollega Rasmus. Den sidste som optrådte på Sølund på den store scene, var Infernal. De gav også en rigtig god koncert. Jeg kan godt anbefale at tage på Sølund, da det er en rigtig god og hyggelig festival med en masse god musik og en rigtig god stemning. 

Der er også mange mad- og drikkeboder og nogle boder med forskellige Sølund-souvenir som man kan købe. Der er også en bod med fan ting, fra nogle af dem som optrådte, som man kunne købe efter deres koncert. Mange af kunstnerne som optrådte gav også billeder,  kram og autografer efter deres koncert. Det synes jeg er godt. 

Jeg glæder mig til at komme på Sølund igen til næste år og er spændt på at se, hvilke kunstnere der er på programmet til den tid. 

Skrevet af Line Bach Huus

Interview med Folkeklubben

Kongeparret på besøg i Odense